Sol, humlor och tråkiga papper

Håhåjaja. En dag går så fort. Har hunnit det mesta, det vill säga blommorna är inte omplanterade för jag upptäckta att jag glömt köpa lecakulor, och handlingarna har jag bara hunnit börja titta på, men kommunen säljer en massa hyresrätter förstås. Hjälp! Var ska dottern bo när det är dags att flytta hemifrån???

Vi som är lågavlönade. Hur ska våra barn få någonstans att bo????

Och så säljer kommunen mark till sig själv. Ursäkta! Är inte det knasigt? Det blir ju en massa jobb med avtal och papper som ska skriva helt i onödan och det kostar pengar. I onödan. Eller? Måste ta reda på mera om det.

Tur att det är mysigt att sitta på balkongen och läsa papper och dricka te bland blommor och en och annan humla.

Kväll snart nu och i dag betyder det ut och äta med jobbarkompisar. Kul! Nya arbetslaget är bäst. Har inte trivts så bra på jobbet sen sommaren -95 och hade nog nästan glömt bort hur det känns att ha roligt på jobbet... Känner mig rik fast lönen är - usel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0