Mattekatastrof och födelsedag

Hej och hå. Så är det muntliga matteprovet avklarat och det gick åt skogen, det vill säga jag har inte fått svaret men jag vet att jag gjorde bort mig ungefär så mycket som man bara kan och satt och sa en massa omöjligheter. Konstigt nog känns det inte som en katastrof.

Och så har ett åt till passerat. Fyllde nämligen år i går - nej jag tänker inte tala om hur mycket - men det är mycket. Mutti kom med syster J:s fyra döttrar och sen kom J & J och M som var hemma och var sjuk var förstås med och sen kom B och det blev en himla massa folk i vår lilla lägenhet och tårta och choklad och barn som badade och skrik och skratt och bråk om nappar och jag fick bok och kortlekar och hemmasydd tehuva som var vacker.

På morgonen uppvaktade B och M med frukost på sängen. Tårta bryr vi oss inte om på morgonen för det smakar apa då och man får huvudvärk om man inte äter ordentligt. Av B fick jag rosa rosor och en morgonrock från Pelle Vävare  - alldeles för dyr egentligen - men vacker, mjuk och lätt och skön.

På kvällen presentade M med lyxig kräm och vi åt på restaurang. Mys!

Kände mig ovanligt firad. Konstigt egentligen, just den här födelsedagen när jag tänkt ligga verkligt lågt blev alldeles ovanligt lyckad.

Skriver mer sen. Nu kallar jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0