Frukost i sängen

Vi äter alltid frukost i sängen på helgerna, B och jag eller B, Dottern och jag, när hon bor hos oss. Vi ryms ju alla tre på rad i vår stora säng. Knasigt kanske? Har fattat att det inte är så vanligt, men det är så himla skönt och avslappat. Oftast blir det te, mackor, jos och gröt med torkad frukt och linfrön från Saltå Kvarn, fikonen är mina favoriter, fast jag älskar allt från Saltå Kvarn. Och så avslutar jag med kaffe och rostat, vitt bröd med härligt rinnig akaciahonung.

Vi snackar inte så mycket då, särskilt jag behöver vakna ordentligt först, utan läser mest. Tyvärr har jag ingen bra bok på gång utan det blir mest Svenskan, fast den är för all del ganska bra. Bättre än DN i alla fall.

Mp har skippat medborgarlönen och skaffat sig ett socialförsäkringsprogram istället. Det verkar rätt bra och känns lite som dödsstöten för v?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0