Effektiv bitch

Har tagit ut pengar, köpt kuvert, hämtat ut rocken och köpt luncher till Dottern, som är hemma en del dagtid just nu. Rocken var nästan förstörd! Istället för att öppna ärmarna nere, klippa bort det slitna och fålla upp fint igen - som jag hade tagit för givet att de skulle göra eftersom det är det enda normala och jag har lämnat in saker där i 13 år och alltid varit nöjd - hade de klippt och bara sytt rakt av.

Jag erkänner. Jag var bitchig. Sa som det var: det här är inte snyggt gjort och ni har ett bra rykte som ni borde vara rädda om, vilket resulterade i att de drog av en hundring på priset, men efteråt tycker jag nog att jag var mesig ändå. Borde ha begärt skadestånd och annars helt enkelt reklamerat jobbet.

Borde ha anat att det skulle gå illa. Det äldre, vänliga paret, som jag bara älskar för att de är så duktiga, har tydligen dragit sig tillbaka till förmån för näste generation. Ingen hit om ni frågar mig.

Fräck var han också, sonen, och sa till och med att det "gick snabbare" så här. Tacka sjutton för det. Det går snabbt om man slarvar. Men det går fort att förlora ett bra rykte också.

De får en till chans av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0