Det där med dvd

Gick över förväntan faktiskt. Tvätten är struken, eller i alla fall den som ska strykas, det som ska kallmanglas ligger och blir så där lagom och jämt fuktigt. Blommorna är vattnade. Lägenheten är dammsugen. Nästa helg är det dags för en mer rejäl städning. Ska bli så skönt! Gillar verkligen att städa, men den här helgen hinner vi inte. Det är för mycket med handlingar och J:s födelsedag.

Pratade med T i går och det var skönt. Gillar henne. En av de få riktiga snällingarna i politiken.

Apropå Burma föresten - utrikespolitik är inget som jag lagt ner särskilt mycket tid på att försöka förstå - men här känner jag mig verkligen väldigt oförstående. Exakt vad är det som ger en regim rätt att stoppa hjälp från att komma in i landet och hjälpa den egna befolkningen? Och är det inte bara att i det läget invadera? Mitt tålamod med folk som låter små barn sitta i leran och dö är obefintligt.



Kommentarer
Postat av: Dottern.

hej mamma! måste bara säga - vad bra du bloggar! en naturbegåvning på det med helt enkelt.

och, ja... det där med burma är helt enkelt SJUKT.

2008-05-18 @ 10:37:05
URL: http://accordingtoblackie.blogg.se
Postat av: Lotten

Tack! Det är rätt kul faktiskt - att blogga alltså. Fast knasigt samtidigt att liksom bara kasta ut ord i rymden.
Kram mamma

2008-05-20 @ 17:36:03
URL: http://medrenthjartaellerintealls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0