Dåligt humör

Om det beror på trötthet eller att rasten blev så sen i dag eller på att det är kvällsmöte på jobbet eller på att jag fortfarande inte vet vad jag vill, det vet inte jag.

Här kommer därför en liten peppningslista till mig själv:
- Du har en underbar familj som du älskar och här tar orden slut
- Solen skiner och det är varmt, det älskar du
- Du har ett lugnt och skönt hem att komma hem till, där kan du mysa
- Du har mat på bordet och vatten i kranen, lätt att ta för givet, men för de flesta människor en dröm
- Du har systrar och andra som ställer upp i alla väder, och som orkar att du ibland är knasig
- Det är snart sommarlov, det är en otrolig lyx
- Du har ett jobb och snällaste jobbarkompisarna, det är trygghet

Det hjälpte lite grann. Ganska mycket faktiskt. Att komma ihåg att jag är rik på nästan allt som spelar roll och massor att vara tacksam över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0