Vansinnigt vacker kappa

Har varit på stan med B och inhandlat en stycken vårkappa. Svart. Som vanligt. Svart är snyggaste färgen tycker jag. Och kvinnligt klockad med arbetade detaljer. Härligt krispig bomull. Nej. Jag shoppar inte mycket och i vanliga fall inte heller dyrt, men någon gång ibland blir jag förälskad och lägger en rejäl slant på ett enstaka plagg.

För övrigt - måste jag bara klaga lite på vädret. Här har man legat inne och varit sjuk och när man väl kommer ut. Då regnar det. Och är kallt. Och rått. Ovanligt ocharmigt väder helt enkelt. Man skulle vara på landet, jag menar lukten av ylle och porlande bäckar och små tussilagosar , sånt som annars kan skänka också den gråaste av marsdagar ett uns av förlåtelse och mjukhet. Det finns ju inte i stan. Här är bara grått och det är bara jag som fattar att man ska ha ylletröjor. Alla andra verkar vara helt inne på värsta dunjackorna eller förortsfleecen. Längtar till landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0