Fan, piss, skit och helvete

Är på riktigt dåligt humör. Låg helt enkelt. Borde plugga, men det känns så förnedrande. Är för gammal. Och blir mest bara paralyserad. Är hur medveten som helst om att det är så här man gör att INGEN läser ens blogg.

Men orkar inte bry mig. Jag menar - ju färre som läser desto större är min frihet att skriva precis vad jag vill.

Fan, skit, piss och helvete är föresten ett Ingmar Bergman-citat. Tror jag. Från Fanny och Alexender-filmen.

Katolska kyrkan har infört ett gäng nya dödssynder. Typ att inte samla på sig ofattbara rikedomar eller orsaka krig eller förgifta jorden. Blir nästan rörd. Äntligen någon som ifrågasätter människors rätt att göra vad de vill med andra människor eller med sina ägodelar, bara för att de råkar vara rika. Det måste finnas någon gräns för vad man får och inte får göra. Man borde inte få hugga ner regnskogen t ex. Man kanske inte ens borde få äga den? Eller om man äger den borde man inte få göra något med den, mer än att låta den vara.

Kan liksom inte se vad det är som ger vissa människor rätt att bära sig åt hur som helst, bara för att de äger vissa saker.

Kan liksom inte se vad det är som ger vissa människor rätt att riskera mitt liv. Bara för att de vill bli ännu rikare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0