Ligger hemma och är sjuk

Det efterlängtade sportlovet kom och jag hade en massa planer. Skulle gå i solen på Djurgården, måla akvarell, läsa, plantera om blommor, umgås med dottern och med lilla guddottern. Men vad blev det av det?

En härlig lördag på Skansen med B, dottern samt syster med familj och det var underbart, men aningen kort. För redan samma kväll kände jag att något inte var som det skulle, stel och öm i hela kroppen försökte jag intala mig att det var träningsvärk. Visste väl att det var överoptimistiskt. Hade tränat på onsdagen och vem har väl hört talas om träningsvärk som dyker upp tre dygn senare...

Men vill man inte se sanningen i vitögat så vill man inte. Hur som vaknade jag med 39 graders feber på söndagen och sen har jag legat här i nån sorts dvala. Väl ompysslad av B och dottern, så det är inte ett dugg synd om mig, men det blev ju ändå inte riktigt som jag tänkt mig.

I dag känns det dock mycket bättre, så nu får det vara slut på det här. Jag ska duscha, jo, jag har faktiskt duschat under de här dagarna, fullt så äcklig att jag hoppar över det fyra dagar i sträck är jag inte, men nu tänker jag dessutom klä mig och gå ut. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0