Blommor och ilska

Har varit ute i solen. Och visst är jag lite darrig i benen, men det var lite skönt också. Och när jag kom hem stod det en bukett blommor utanför dörren, från DS. En alldeles underbar bukett med mörkt röda och blekgula blommor. Snyggt!

Egentligen ska man inte börja meningar med en sammanbindande konjunktion, som "och" eller "men", har jag lärt mig någon gång för länge sen, men enligt dotterns svenskalärare går det tydligen för sig. Strindberg skrev så och kan han så kan väl jag.

Apropå Strindberg - som inte är min favvo - såg jag lite av Oscarsgala för någon kväll sen och maken till föreställning. Blev så arg att jag stängde av tv:n. Bara män. Nästan. Män som producerar. Som skriver manus. Som skriver musik. Som redigerar. Som får o så många tack. Hädanefter bojkottar jag all film som män gjort. Börjar bli - rabiat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0